Fasadskyltar gör skillnad
Du ser fasadskyltar överallt. På väg till jobbet, när du går till skolan eller när du ska ut och äta på en restaurang. Du tänker troligtvis inte ens på att de är där. Dock är det fasadskyltarna som oftast är det första kunden ser och det sista. Det är därför viktigt att en fasadskylt skapar rätt intryck. Vi berättar mer om hur du kan tänka kring fasadskyltar.
Varför ha en fasadskylt?
Att investera i fasadskyltar till ditt företag medför en rad fördelar. Även om ditt företag använder sig av sociala medier och hemsidor för att ha en närvaro och marknadsföra sig online, är det minst lika viktigt att inte glömma av den fysiska världen. Ert företag och varumärke ska vara representerat på ett sådant sätt som ger intrycket av det ni vill erbjuda. Ni måste ha en unik och snygg skylt som sticker ut bland mängden och alltid är i blickfånget. En fasadskylt är en viktig del av ert företags identitet. Med en stor skylt på er fasad kan ni enkelt guida era kunder till er verksamhet och entré. Den lyfter ert varumärke och sätter ert företag och verksamhet på kartan. Dess uppgift är att ge ett så starkt första intryck som gör att kunderna inte glömmer var de har sett skylten men också att den förmedlar vad för sorts verksamhet ni bedriver. Med ett unikt utseende som sticker ut bland mängden kan det även resultera i lite extra och gratis marknadsföring via fotografier tagna som sprids. Den kanske enklaste anledningen till att investera i en fasadskylt är att den gör fasaden aningen mer tilltalande och attraktiv.
Tänk på byggnadslov
I de flesta fall krävs det byggnadslov för att uppföra en ny skylt på fasaden samt ett godkännande från fastighetsägaren. Ska skylten sitta i ett köpcentrum så har centrumledningen förmodligen ett skyltprogram som skall åtföljas.
Lycka till!